when we were in Tel-Aviv



bu resmi sizler icin ozellikle cektim!! :)) haahha :))
anlayabilesiniz diye... cok iyi dimi?? anladiniz mi kapakta yazani??

Aciklayalim : Israel'in en iyi 100 Reastaurant'i...

Simdi... kimi önyargılıdır, kimi isteklidir, kimi açık-görüşlüdür bilmem...
ama ben orayı 2. ev gibi gördüm oldum olası... ailemin çoğunluğu orada yaşıyor...
o yüzden severim oraları... hem de çok!
şimdi size oradan buradan şuradan derken biraz da Israel'den ama ozellikle de Tel-Aviv'den bahsedelim...

gittiniz mi?? bilir misiniz neler yapmak ve neler yapmamak gerektigini??
mesela Temmuz ayından itibaren plajlara deniz-anası (evet evet bildiğimiz denizlerdeki deniz anaları) bayrakları çekildiğini??
yani deniz girmek yasakla zararlı arası bir mantık... girmek istersen gir diyorlar ama bil ki deniz-anaları gani gani şuan...
ve sokuyor... ciddi oranda! can acıtan cinsten hem de yaraları kalıcı... bende var bir tane! :) cok cengaverimdir ya... tam da kalcamda ayiptir soylemesi :))
velhasil..guzel memlekettir!

simdi sizlere yaptiklarimdan once mutlaka sizin yapmaniz gerekenleri yaziyorum :

Kahvaltı :

Benedict - diye bir lokanta var. Hem Ben-Yehuda street'te hem de Rotchild'de mevcut. Her ikisinden birine gidip güzelcene kahvaltı sefası surebilirsiniz.
24/7 açıklar... hatta sloganları "all about breakfast" siz düşünün ;)



Streets Bazel - ben cok cok begendim kahvaltisini... cok enteresan bir olay var.. kahvaltida nereye giderseniz gidin kucuk kucuk tapaklarda salatalar ton baliklari falan geliyor ama muthis lezzetli... yani mutlaka deneyin...




Boya - bence super bir yerdi... hem de denize nazır bir yer... Port'ta bulunuyor... ünlü de bir yermiş... biz oradayken de bir takım gazeteci ve haber spikerleri oradaydı :) tabi biz tanımıyoruz farketmez ama mekan iyiymiş yani...


Kum + Güneş + Deniz üçlüsü :


Hilton Beach (Topsea Beach olarak da geçer) - FAVORIM!!! Bana söylenen cümle : Orada Cem'e dikkat et ben bile ağzım açık karılara baktım... ama gittik ve hatta Cemocum güneş altında uyuyakaldı :) ve etrafta güzel kızlardan çok gay olan couple'lar vardı... güzel/çirkin farketmez... hatta bende arkadaş edindim Cemo uyurkene... bol bol sohbet :)




Tel-Baruch Beach - Ramat-Aviv'de dir. Bizim evimizin önü olan beach olduğu için karşıdan karşıya geçtik mi oradaydık... o yüzden baya keyifliydi... akşam bile eve girsek kesin gidiyorduk denize... tavsiye ederim!



Gordon Beach - gitmedim, siz gidin bana yazın ;)
Metzizim Beach - gitmedim, siz gidin bana yazın ;)

Restaurantlar :

The Barbunya Restaurant (Bar Barbunya diye de geciyor) (Ben-Yehuda Street) - Tel-Aviv'in en popüler balık restaurantlarından biri!! bana teşekkür edeceksiniz yediğiniz yemekten sonra! :) Laos kafası var... mutlaka ama mutlaka deneyin! Başlangıçları, salatası, hatta çin sosuyla getirdiği Laos balığının kızartması muhteşem! dilediğiniz içki var mekanda... sahibi de Shrek'in kopyası!! :) bütün duvarlar Shrek fotoğraflarıyla dolu ve yanında da adamın suratı var... cidden benziyorlar!... cok cozy, samimi bir yer! (Hilton Otel'inin çok yakınında)
Google search'te Barbunya'yı arayında çıkan yazı :
Do check out the Barbunya Restaurant in Tel Aviv when you visit Israel.




**Salon** - bol yıldızlı! :) Çarşamba ve Perşembe günlerini israelde geçirecekseniz akşam yemeği olarak mutlaka "Salon" diye bir restaurantı tavsiye ediyoruz...
Ama oraya gitmek biraz karışık biraz da zor, internette falan numaralarını bulamazsınız...
eğer ilgilenirseniz mutlaka bana buradan yazın... ben sizin için rezervasyon yaptırmaya çalışırım ;)

*Papagaio - Brezilya mutfağı eti YIKILIR!

Moses - Hamburger mmmmmmmmmm.....

Sushi Samba - Sushi severlere...

Orna ve Ela - Bu restoranda film fln çekildi buraya özel tatlı patetsli bi yemek var onu sorun.

Brasserie M&R - Averaj bence... millet çok seviyor bence bildiğin normal bi restoran yine de yaziyim etrafından geçerseniz ve açsanız aklınızda bulunsun diye...

Nana Bar - Değişik bi yer, ve çok güsel bi yerde bulunuyor etrafta küçük butikler fln var giderseniz oraya mutlaka etrafı gezin küçük bi yer ama tatlı...

Rotchil's Kitchen - Yine çok güsel die duyum aldım, denenebilir. Giderseniz bana da anlatın.

Juno - Tapas & Şarap

Doris Katsavim - Hala açık mı bilmiorum ama dükkan gibi bi yer güseldi etleri...

Gece hayatı & Clubs :

Sublet - Cts. günü akşam üstü 7-8 gibi gidilmeli. Sunset party.

Galina - Her zaman gidilebilir sanırım :) Hep kalabalık... hem de feci! muhteşem bir DJ vardı ben gittiğimde... adam şarkıları çalarken müziğe kendisi de enstrumanlarla eşlik ediyordu! o, o kadar eğleniyordu ki insanlar da baya coşuyordu!

Penguin - Cuma akşamı orası güzel sanırım...

Vaad Habait - Pub tarzı cici bi yer, ama bozulmuş olabilir.

La Champa - Sokakta elinde Cava şişesi ve peynir çeşitleri alıp uzun uzun muhabbet ve keyif alabiliceğiniz bi yer.

Gossip - Hiç gitmedim ama sürekli oraya gidiyor insanlar...

Clara - Açildi mi bilmiorum onu bi sormanız lazım. ;)

MUST SEE listesi :

Dizengoff street - ama akşam üstü... gündüz denizde olun!

Bugrashov street

Rotchild Street

Araba kiralarsanız - safariye gidiniz!

Neve Tsedek

Shenkin - Cuma günü 1-2 gibi orası güzeldi hava çok sıcak değilse millet kafelerde oturur, kalabalıktır.

Hertzliya Pituach

Yafo - Oraya gidin yeniliyorlar oraya da port yapacaklar orası da güzel olucak gibi görünüyordu... Oraya giderseniz de Abu Hassan'da Humus yeyinizz :)

Movieing - çok enteresan, komik bir yer! bizim Kafika'mıza benziyor ama tam da öyle değil... bir cafe ama çok zoy bir cafe... içi bütün film afişleriyle dolu... üst kata bir çıkıyorsunuz ki her yer kütüphane gibi DVD dolu.. çok da tatlı kaneperleri var... DVD'nizi seçip dev ekranda film seyredebiliyorsunuz... biz sadece kahve içip sohbet ettik ama sizlere fotolarını çektim ;)




Bir yerlerde (neresi farketmez!!) FALAFEL yemeden SAKIN DONMEYIN! :)




NOT : bu yazi icin special thanks to Margo Abravanel!!

NOT#2 : Bu yazıyı da Duran Duran - Tel-Aviv şarkısıyla okuyun! ;)
Etiketler: , edit post
1 Response
  1. Unknown Says:

    gordon beache nasıl gitmezsin


Yorum Gönder