Dublin'de hayat...


Genel olarak gittigim her yeri yazacagim zamanla tabi ama bahsedeceklerim arasinda Dublin olmazsa olmazim tabi!
oyle sahane, gidilmesi kesin olan bir yer -tahmin edersiniz ki- kesinlikle degil! :)
ama benim kuzenim ve arkadasim orada yasiyor... onun icin en azindan benim icin gidilmesi ve gorulmesi kesin olan bir yerdi...
Braveheart, P.S. I Love You filmlerinin cekildigi yerleri bir daha gorebilme sansim pek olmazdi!
ve bir de COLDPLAY konseri vardi!!

Dublin'i nereden baslasam, nasil anlatsam size!
5 gun 4 gecelik bir tatildi ve biz dogal olarak kuzenimin evinde kaldik onun icin otel veya ev kiralama olaylarina hic girmiyorum...
biz Dublin'e seyahata giden sansli ekiptendik... bir kere orada ekibimiz cogaldikca cogaldi...
yeni yeni arkadaslar edindik!..
8 kisilik bir arkadas grup olduk bir anda... ve beraber gezdik durduk...

ilk soylemem gereken sey Dublin'de sokaklarda - trafikte hayat Ingiltere gibi ama ben daha once oraya gitmedigim icin sagda direksiyon ve ters yonde arabalar ilk kez goruyordum... hatta bisiklete binerken baya ezilme tehlikeleri atlattim yolun carpikligindan:) ilk gordugunuz fotograf da ona istinaden! solda direksiyon varMIS gibi yapan kisi benim komik kuzenim... sagdaki de taksi soforumuz - bu amca bizi o kadar guldurmustu ki...!! caddedeyi bitirdikten sonra burada kac rampa gectik biliyor musunuz gibi garip sorulariyla bizi baya guldurmustu...
kuzenim Google'da calisiyor... baska soze gerek yok;)
arkadaslarimizindan biri de o hafta Facebook'ta calismaya baslamisti! :)) biri de eBay'de calisiyordu... baya sanal alem islerinde calisiyorlar yanii :)
Dublin'de gitmis ve etkilenmis oldugum ilk ve tek yer Google oldu!
(tabi ki Coldplay konserini buna katmiyorum o her sehirde en iyisi olurdu:))


Google : aklimda kalan en buyuk olayi - yemekler free! bu az bir seymis gibi gozukebilir ama degil! sinirsiz 2-3 farkli restaurant goruyorsunuz onunuzde.. acik bufe - ne istersen ye diyorlar! - ilk basta bir cekinme sureci yasiyorsun - ne yani ne istersem mii?? diyorsun:) sushi bar, italyan mutfaklari, turk mutfagi bile var - buzdolaplarinda sinirsiz Ben & Jerry's, Haagen-dazs gibi marka marka dondurmalar - katlarda kahveler, meyvalar, icecekler, cikolata cesitleri herseyler...
adamlar buna isim bile takmis : Google Stone - yani girince ilk 1 ayda deli gibi kilo alanlar kitlesi!
ardindan yemek faslini bitirince gezmeye basliyoruz etrafi... pinpon masalarini goruyoruz e tamam olabilir diyoruz.. ama sonra bilardo masalari, spor salonu, masaj odasi, ve bir odaya giriyoruz ki PS3 - Guitar Hero, cesitli aletler, bateriler gibi olaylar goruyoruz... ee siz burada nasil calisiyorsunuz ki diyoruz - agizimiz bir karis acik tabi..! ama adamlar calisiyor - calisanlarini da motive edebilmek icin boyle eglenceli kiliyorlar mekani! bence fikir - hersey super!
Dream Job - buna deniyor herhalde diyoruz ve yavas yavas mekandan ayriliyoruz!...
bir de ne yazik ki - utanarak soyluyorum ama biz Turk'uz kusura bakmayin- cantalarimizda birkac paket cikolata, icecekler, muzlar alarak ayriliyoruz! :) afiyetle de yiyoruz!!

Dublin Bikes : ben size baya sansli bir zamanda gittik dedim en basta degil mi?? gittigimz gun Dublin'de yeni bir sistem oturtuluyor ve Dublin Bikes geliyor hayatlarina - o kadar yeni ki ilk kiralayanlardan biri biz oluyoruz hatta numaralarimiz bile vardi 9 ve 10 diye :)) Dublin halki bizi sokakta gordukce nasil kiraladiniz, nereden falan diye bize soruyordu - guya turist oluyoruz :))
sonuc - en zevkli seylerden biriyidi - tabi sistem yeni oturuyor diye baya sorunlar yasadik - bisiklet kilitleri falan derken ama bisikletimiz kilitli kalinca 2 kisi 1 bisikleti paylastik sokaklarda cocuk gibi eglendik! :)
bir de yagmur basladi - ayri bir eglence oldu!
ama Google'a bisikletle gittik! sanki Buyukada'da klube gider gibiydik... Google'in onune bisikletlerimizi kilitleyip girmistik baya gulmustuk bu olaya:)



Guinness Store : asiri gorulesi - cok tavsiye edilir bir yer degil ama gormeden de donmemek gerek aslinda...
gezin gorun - en ust kata mutlaka cikin! tum Dublin'i seyrediyorsunuz - kat tumuyle camekan - bir de girmis oldunuz biletle orada size bira ikram ediyorlar - dilediginiz Guinness birasini icebiliyorsunuz! :)
Guinness Store cikisinda da biz fayton kiralamistik - eglenceliydi! :) dedim size kendimi Buyukada'da hissediyordum zaten faytona da binince tam oldu! :)




Bu yazimi simdilik guzel bir animizla bitiriyorum - boyle bitirmesem olmazdi!
yine biz bu sefer uzaklara gitmek (deniz kiyisina dogru) icin yururken (ve hatta trene bindik) Dublin sokaklarinda bir anda karsimizda bize dogru gelen insanlar kumesi gorduk... hepsi sarkilar soyluyorlar, bagiriyorlar, dans ediyorlardi...
yaklastikca gorduk ki Hindistan Festivali var!!! :)
festivalin adi : Hare Krishna Cultural Festival
adamlar bagiriyor : Hare Krishna Krishna Hareee diye... biz once oluyoruz gulmekten sonra agzimiza takiliyor biz de o sarkiyi soyleyerek sokaklarda yurumeye devam ediyoruz... baya cok da egleniyoruz....
size festivalden de birkac fotograf koyuyorum...
Bu arada ben arastirmaci ruh olarak Hare Krishna acaba nedir? dedim ve bir de gordum ki bunun hakkinda baya cok sey yaziliyor...
bakiniz eksi sozluk gibi bircok yere...
kisaca Hare Krishna : varolusun bilinci, sevgi kristali, krishina canlılık nese huzur heyecan varolmanın mutlulugu demekmis! yani biz o gun guzel seyler soyleyerek bagir bagira sarki soylemisiz sokaklarda! :))



Dublin'de nerede yemek yeseniz? Hangi bara gitseniz? Nerede alisveris yapsaniz?
ve bir de COLDPLAY konseri nasildi?
hepsini ilerleyen zamanlarda okuyacaksiniz! ;)
Etiketler: , edit post
2 Responses
  1. ariel Says:

    biz o taksiye bir daha bindik, son arastirmalarina gore tum dublinde 5438 tane rampa varmis.


  2. her isteyen GOOGLE binasına girebiliyor mu???


Yorum Gönder