Skydiving 101! Skydive EmpuriaBrava - The Land of the Sky

6 Kasım 2014 tarihinde 30 yaşına bastım...
ve bu yaşa gelmeden "yapmam gerekenler" listem (bucket list) vardı...
bu listede bulunan ilk madde "uçaktan atlamak" istediğimdi.
bunu yaşamak istiyordum ve canım kocacım bunu biliyordu. bana 30 yaş hediyesi olarak bunu yapabileceğim Avrupa sınırlarındaki en iyi yere götürüp bana uçaktan atlama "hediyesi" yaptı!
her türlü imkan avuçlarımın içindeyken tabiki ne kadar tırssam da bunu yaptım!

 

İspanya'ya Barselona'ya 5 günlüğüne tatile gidip 1 günümüzü araba kiralayıp Barselona'ya arabayla 1,5 saat uzaklıkta olan Empuria Brava şehrine gittik.
Orada da "skydive" yapacağımız "Empuria Brava Skydive" tesisine gittik.
İnternetten online rezervasyonunuzu yapıp, ödemenizi yapabiliyorsunuz. http://www.skydiveempuriabrava.com/ 

 "Tandem" olarak geçen profesyonel atlayan birisine bağlanıp atlama şeklini seçip rezervasyonunuzu ve ödemenizi yapıp gidiyorsunuz.

 Europcar Barselona şubesinden araba kiraladık ve yollara koyulduk...
Google Map gideceğiniz lokasyonu yazdığınızda zaten sizi eliyle koymuş gibi götürüyor... tek yapmanız gereken araba kullanmak :)
 ve mekana varıyorsunuz!

 

 yaklaşık olarak 10 dakika bekledik ve beni hemen eğitime aldılar.
Ellerimi, kafamı, pozisyonları, bacaklarımın duruşunu, ilk atlama anı ve iniş anı gibi detayların hepsini öğrendikten sonra sıra atlama anına geldi.

Uçak geldi ve uçaktan atlamaya hazır 16 kişi binip 15-20 dakika boyunca yukarılara çıktık...
adamlar zaten sürekli atlayıp inip tekrar atlıyor gibi bir halleri vardı...
sanki yüzmeyi öğreniyorlar da çok basit bir iş - bir tür spor gibi...
hava muhteşemdi - ki bu benim şansıma oldu.
yukarısı ne kadar -10 derece olsa da adrenalin sağolsun pek üşüdüğüm söylenemez ama atlarken manzara, güneş, havanın iyi olmasının motivasyonu çok iyiydi!
ve yukarılara çıktık. 4.000 metreden atladık. uçağın kapısı açıldığında beraber atladığım kameraman "bu uçaktan bir tek pilot geri dönüyor" dedi herhalde yüzümdeki korkuyu görünce biraz gülmek için eğlendi benimle :)

 ve ATLADIK!

 
atlamak istiyorsanız, atlamayı düşünüyorsanız tek tavsiyem kesin bu işi kayda almanız ve benim gibi bunu kameraya alan adamla birlikte atlamanız!
hem bunun kayda alınması çok değerli oluyor, hem o anın nasıl olduğunu hatırlamak müthiş bir anı hem de atladığınız adamın altınızda sizinle birlikte düşüyor oluşu, sonra üstünüze çıkıyor oluşu resmen havada kuş gibi süzülüyor oluşunu izlemek müthiş!
zaten atlamak pahalı bir de kayda almak biraz pahalı, evet ama kesinlikle değer! atladıktan sonrası müthiş bir duygu....
-10 derece umurunuzda olmuyor, aşağı indiğimde terliyordum! 

gerçekten çok profesyonel bir ekip...
 "yaaa 16 aylık kızım var nasıl atlarım?!?!?!" diye düşünüyordum ama mekanı, ekibi gördükten sonra atlarken korkularım bitmişti...

 

 hepinize tavsiye ederim.
 bir daha kesin atlarım!
 bu sefer hedef olarak NY'ta atlayacağım!

 atlamayı düşünen ve bu yazıyı okuyan herkese şimdiden iyi eğlenceler!

 buradan Jak Kamhi'ye (First Turkish Wingsuit Base Jumper) de ayrıca teşekkürler bize bu mekanı önerip her şeyi ayarladığı için!

 ENJOY!!!!

 
0 Responses

Yorum Gönder